O călătorie cu trenul implică, de fiecare dată, o socializare directă cu alți călători sau chiar cu ”nașul”, așa cum i se mai spune, în popor, controlorului. Respectivii angajați ai CFR sunt, adeseori, tratați cu indiferență sau apostrofați atunci când – iarna, spre exemplu – călătorii ”fac frigul” din motive tehnice. Expresia ”merg cu nașul” este și ea una foarte cunoscută pe traseele CFR, însă există și cazuri în care controlorul iese în evidență și devine… vedetă pe rețelele sociale.
Iată cazul lui Dan Tat. Spre surprinderea unui călător care l-a întâlnit, acesta s-a dovedit a fi o ”rara avis”. A întrebat dacă totul este în regulă, în timpul călătoriei, dacă este cald sau frig în compartiment, dacă există, cumva, probleme. Iar această atitudine demne de laudă nu s-a limitat doar la compartimentul respectiv. Tocmai de aceea și marea mirare a călătorului, acesta ținând să-și exprime public mulțumirile la adresa ”nașului”.
”Prieteni, faceți cunoștință cu dl. Dan Tat. Este singurul conductor care m-a întrebat vreodată dacă totul este în regulă în timpul călătoriei cu trenul. Nu doar o dată, ci din timp în timp intra în compartiment și ne întreba dacă sunt probleme, daca este cald sau frig (probabil să modifice temperatura aerului condiționat). Primul gând a fost că sunt probleme în compartimentul în care stăteam, dar când am ieșit pe culoar am observat că facea același lucru cu toți călătorii”, scrie respectivul călător care a fost impresionat de atitudinea controlorului.
Normalitatea ne ia, iată, prin surprindere. Și asta fiindcă există, din păcate, foarte multe situații în care călătorii sunt tratați cu indiferență, iar reacțiile lor sunt pe măsură. În ceea ce-l privește pe Dan Tat, însă, acesta a spus călătorului că este ”normal” să aibă grijă de călătorii săi.
”Când s-a întors, l-am oprit pentru o clipă și nu am putut să nu-i spun faptul că este singurul conductor care m-a întreabat de sănătate în timpul călătoriei. Răspunsul lui a fost fabulos: „Mulțumesc, dar este ceva normal! Cum să nu am eu grijă de călătorii mei?!” Acest om cu atât de mult bun simț, modestie și grijă față de călătorii săi merită toată aprecierea noastră!”, se încheie mesajul postat pe pagina de Facebook a grupului ”România ta”.